dinsdag 16 juli 2013

Halterjurk in tricot

Enkele maanden geleden (voor ik aan het bloggen ben geslagen) heb ik mij voor het eerst gewaagd aan tricot. Ik maakte toen een reeks t-shirts met lange en korte mouwen voor onze jongen (want wie denkt dat onze jongen nooit aan de beurt komt is mis, maar het is inderdaad al een tijdje geleden).

En gisteren heb ik er mij terug aan gewaagd, ik maakte een halterjurk voor ons meisje. Ik baseerde mij op het patroon van Fien en Mien.





Zij werkt wel met elastische biais, ik gebruikte gewoon een reepje (4 cm breed) effen tricot voor het afwerken van de bovenzijde.

Voor het aanzetten van het boordje paste ik de techniek toe beschreven in puntje 19 en 20 op de blog van Mamasha maar dat was niet zo slim. Die techniek werkt perfect en is heel eenvoudig, maar niet als het boordje verder uitloopt in een lintje (om rond de hals de binden). Met het nodige gefoefel ben ik er wel in geslaagd om er toch een beetje netjes af te werken, maar volgende keer maak ik het gewoon volgens de biais-techniek (puntje a en b in de techniek van Mamasha).



Vooraan sluit het jurkje niet heel mooi aan, ik vermoed dat dat komt doordat ons meisje aan de smalle kant is. Bij de volgende jurk volgens dit patroon ga ik het bovenaan iets versmallen (want ja, ik maak er zeker nog één).  Ik vind het een heel leuk modelletje.


Ondanks dat het niet helemaal perfect in elkaar zit, vind ik het wel geslaagd en ons meisje al helemaal.

 

1 opmerking:

  1. En het is een heel tof jurkje geworden! Super leuk dat je mijn patroon deelt. Succes met de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen