vrijdag 8 november 2013

Zo moeder, zo dochter

Ik had hier een echt schoon stofke liggen van Lillestoff, 2 zelfs. Het leuke aan Lillestoff is dat ze niet alleen GOTS-gecertifieerd zijn, maar ook echt goede kwaliteit hebben. De tricot is stevig, valt mooi en is dus ook perfect om een rok voor de winter van te maken.

 Geïnspireerd door haar, maakte ik een rokje voor ons meisje en eentje voor mij. Heel snel te maken, geen gedoe met ritsen en paspels, en na het wassen zelfs geen strijk.
Yep ! 2 gelukkige meisjes hier.













Tot bleek dat mijn rok te breed was... en niet zo een beetje, maar echt van het genre dat het risico dat ik ze zou verliezen te groot was. Op krimpen in de was moest ik niet meer hopen, want ik had het al netjes voorgewassen en in de droogkast gestoken voor ik de rok maakte.
Ik greep mijn moed bij elkaar en nu ligt de rok er losgetornd bij. Ik geloof dat dat langer heeft geduurd dan de rok te knippen en te maken. Morgen stik ik ze terug in elkaar.


1 opmerking:

  1. Mooi!
    Heb zelf ook enkele tricot-rokjes. Zalig vind ik dat :)
    Zonde van het lostornen, want inderdaad, kruipt zoveel tijd in !

    BeantwoordenVerwijderen